dimecres, 16 de gener del 2013

Soziedad Alkoholika "Tiempos Oscuros" (2003)



La línia que segueix aquesta banda des de "Mala Sangre" (2008) fins al darrer "Cadenas De Odio" (2011) no acaba d'agradar-me. Molta canya i un so bestial, si, però poca "xixa", no hi ha apenes cançons bones en eixos discos, i això és el més important. No són roïns del tot, és cert, hi han coses interessants ahi, algunes bones idees soltes per ací i per allà, però si les cançons no són bones ja pots tindre algunes idees brillants, fer tota la canya que vulgues i tindre el so més bestial del planeta, que a mi em cansa i m'avorreix. 

Per això pense que Tiempos Oscuros és l'últim gran treball de S.A. (el "Sesión 2" no conta, of course). Un disc que, per suposat, no arriba al nivell de la seva primera trilogia sagrada, però si que supera als anteriors i bastant recomanables "Polvo En Los Ojos" (2000) i "No Intente Hacer Esto En Su Casa" (1997). 


Aquest és un disc que reflexa clarament, tant en la música com en els textos, l'obscura situació per la que passava la banda en eixos dies, perseguits per una absurda i injusta censura que els tractava de poc menys que terroristes i que volia acabar amb ells. Fou eixa la raó per compondre un grapat de cançons tan bones? No ho sé, però del que no hi ha dubte és de que aquestos xicots estaven inspirats, siga pel que siga.

Ací ens trobem un barreig de tots els "palos" que ha tocat aquesta banda al llarg de tota la seva carrera: thrahs, punk, metall, rock, hardcore... Amb un so brutal, greu i obscur, però net al mateix temps, i un Juan que canta (i brama) millor que mai, S.A. ens presentaren un gran conjunt de cançons ben acabades del que pràcticament no sobra res. "Tiempos Oscuros", "Piedra Contra Tijera", "Stop Criminalización", "Bufón", "Casas Vacías" o "Terrorismo Patronal" són algunes de les més destacables. Cançons plenes de ràbia a base de riffs pesats, ritmes frenètics, melodies justes, però encertades, i unes lletres agressives, clares, i molt aconsseguides.

Gran disc. Tralla ben feta. Mala hòstia de primera qualitat. Esperem que canvien la direcció de la seva música i que es tornen a calfar el cap per compondre cançons redones, com qualsevol de les que apareixen en aquest àlbum.

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Me ha encantado esta entrada Juanvi. Yo soy muy fan de SA. Es cierto que soy también muy de explotar grupos o discos o incluso canciones durante temporadas y esta no estaba siendo de SA, pero los echaba de menos, al leerte me he dado cuenta de lo abandonada que los tengo. Sobre sus discos pienso como tú, y a este le tengo cariño, y al polvo en los ojos también, eh? Bueno, molan un montón de discos... A partir de mañana me pondré de nuevo con ellos. Estos días de atrás había recuperado el Hortaleza de los Porretas y el Algazara de Reincidentes y... mira que me gustan, sobre todo el segundo, pero no, nada que ver con S.A., junto con Platero y Barricada, son mis grupos :)
Buenas y fresquitas noches!

Le.chatnoir ha dit...

Uhhhhh gran grup!!! :P

Petons!

raúl ha dit...

no puedo opinar aquí, no soy muy fan, aunque mucha gente los venera. algo tienen, o tenían, desde luego.

Juanjo Mestre ha dit...

Desconeixia eixe episodi que havien estat perseguits per una injusta censura. Tampoc és un grup que tingui molt controlat encara que és una banda que quasi tot el món coneix. No sona gens malament el tema del vídeo. Abraçada.

juanvi ha dit...

Rune, me alegro de que te haya gustado la entrada ;) Si, ya sabia que te gustaban mucho. A mi "Polvo en los ojos" no me desagrada, pero prefiero el "No intente hacer esto en su casa", tiene mejores canciones, para mi gusto. Pero "Tiempos Oscuros" para mi es superior, está casi al mismo nivel que cualquiera de sus primeros discos. Nunca he sido muy ni de porretas, ni de Reincidentes (estos me gustaron un poco más en el pasado) pero ambos tienen, para mi gusto, cositas que no estàn mal. Porretas, por ejemplo, son muy divertidos, algunas canciones buenas por aquí y por allá, y algún disco bastante recomendable, como el "Baladas pa un sordo", o el "Clásicos", uno de los discos de versiones más honestos que se han hecho en España. Y de Reinci, pues pienso que "Algazara" es lo mejor de ellos que te puedes tirar a la oreja, aunque sea como un recopilatorio en directo, cogiendo canciones de diferentes actuaciones, parece un solo concierto, y para mi, sus mejores temas están ahí. Pero bueno, para mi S.A. también están a otro nivel, además de no tener nada que ver con esas bandas. Besitos!!

Le. chatnoir, si, sens dubte, gran grup!

Raúl, yo tampoco es que sea superfan de esta banda, pero los disfruto bastante, sobretodo sus primeros discos. Siempre que paso por temporadas que me apetece escuchar caña recupero sus discos con los de Pantera, Sepultura, Slayer y algunos más. Para mi son una buena banda de Metal agresivo y Hardcore que mucha gente aficionada a estos sonidos se pierde por emparentarlos siempre con el rock kalimochero (del que yo no critíco, por que de esos también hay de buenos).

Johnny, doncs si, amic Johnny. Aquesta banda ho ha passat molt mal per culpa de la censura durant molt de temps, i el pitjor de tot és que encara tenen problemes, és molt lamentable.

Gràcies pels comentaris.

Abraçades per a tots!!